Forsendelser fra ét EU-land til et andet medfører ikke toldgebyrer.
Toldgebyrer kan imidlertid blive pålagt varer, som importeres mellem andre lande. Disse gebyrer er baseret på et antal variabler, som vi ikke har nogen kontrol over, og derfor kan vi ikke fortælle dig hvilke gebyrer, du kan forvente, på grund af væsentlige variationer fra land til land. Kontakt venligst dit lokale toldkontor for at få mere at vide om dit lands specifikke toldgebyrer.
Godtgørelse af toldgebyr:
Hvis din ordre bliver pålagt et toldgebyr, kan du kontakte Fruugo Kundeservice for at indsende et krav om godtgørelse. Du skal først betale toldgebyret, og derefter fremvise bevis på gebyret for at gøre krav på godtgørelse.
For at gøre krav på godtgørelse skal du gå en side tilbage og bruge vores interaktive Hjælpecenter til at svare på et par spørgsmål og komme i gang.
Hvis du annullerer og returnerer en ordre og har pådraget dig et toldgebyr:
I dette tilfælde vil toldgebyret ikke blive refunderet, men du kan kontakte dit lokale toldkontor, som måske kan støtte dig i at gøre krav på en refundering direkte fra dem.
Hvis du returnerer dine varer mod refundering efter at have modtaget godtgørelse for et toldgebyr:
Vi kan kun refundere et beløb op til den totale værdi af din oprindelige ordre og vil derfor fratrække beløbet for det allerede godtgjorte toldgebyr fra denne refundering. Vi forsyner dig med et refunderingsbevis i tilfælde af, at du gerne vil kræve tilbagebetaling af moms fra dit lands toldmyndigheder.
Forsinkelser i forbindelse med toldekspedition
Toldekspedition er en nødvendig procedure i godkendelsen af varer, som transporteres til et land. Normalt tager processen blot minutter eller timer, men det kan tage længere tid, hvis varerne bliver udvalgt til inspektion, eller i travle perioder (f.eks. i julen).
Vores forventede leveringstidspunkter inkluderer ikke toldekspeditionstider.
Importkvittering
Visse produkter kræver en kvittering for at blive importeret til dit land. I tilfælde af at dette er påkrævet, for at pakken kan frigives til dig, bedes du kontakte os, og vi vil gøre vores bedste for at assistere dig. Fruugo påtager sig ikke noget ansvar i denne situation.